Re: ubuntu 6.10 gnome �§ubu��u

ben ortaya ubuntu'nun debian oldugu konusunda inat boyutuna varan bir iddia'da bulunmadim ki. ben ubuntu'yu gnome kurulmus debian saniyordum. bu benim bilgi eksikligimden kaynaklaniyor olabilir. ben zaten her bir seyi bildigimi de iddia etmedim. ben linux kullanabiliyorum, linux ortamina aliskinim, apt-get ile paket kurabiliyorum, sources.list xorg.conf gibi dosyalari duzenleyebiliyorum. aiglx, xgl, compiz filan gibi seyleri de kurabiliyorum. ama ileri duzeyde linux bilgisine sahip degilim. oyle yardim almadan, ingilizce dokuman okumadan kafadan bir suru olay yapamam. ama linux'u seviyorum cunku hem ucretsiz programlar ile kisitlama olmadan her istedigimi yapabiliyorum cd yazabiliyorum mp3 dinleyebiliyorum irc'ye messenger'a girebiliyorum hemde bilgisayari yavaslatan antivirus programlari sacma sapan trojanlar sagdan soldan bulasan tuhaf activex'ler ile ugrasmak zorunda kalmiyorum. hemde bunlardan cok daha onemlisi ozgurluk ve acik kaynak olayi. kimse bilgisayara yukledigim o program icin sen illegal'sin bunun parasini ver diye yakama yapisamiyor. neyse bunlar fazladan yazilmis luzumsuz kelimeler olabilir. benim soylemek istedigim ben linux kullanirim ama oyle mukemmel bilgili filan degilim. yardim almadan bir cok problemi cozemem. ama problem cikmazsa hic kimseye nasil kullanacagimi sormadan kullanabilirim.

ayrica ben buradan mutlalka teknik destek almak istedigimi de soylemedim. ama ubuntu-tr listesine uye olmam. ubuntu-tr.com forumlarina da yazmam. sirf orasi degil hicbir teknik foruma yazmam. hicbir linux listesine de katilmam. bura disinda kesinlikle baska yerden yardim da istemem. ama yine soyluyorum ben ne ubuntu'nun debian oldugunu iddia ettim (etmedim hatta sordum ikisinde de apt dpkg yok mu? dedim) ne de burada teknik yardim edin bana diye agladim. kesinlikle ve kesinlikle boyle bir durum yok.

ben oyle saniyordum. ben ubuntu gnome disinda debian'dir saniyordum. demek ki oyle degilmis. olay budur.

From: Talat UYARER <talat@uyarer.com>
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: ubuntu 6.10 gnome Ã&#65533;§ubuÃ&#65533;�u
Date: Fri, 6 Apr 2007 00:08:22 +0300

Selam,
Öncelikle amacım tartışma oluşturmak değil sadece size yaptığınız küçük inatın
yersiz oldugunu anlatmak.

Ubuntu bir nu/lnux dagtımınıdır temel olarak debian ailesini almasına ragmen
en basiti fstab dosyası icerisne volum_id gibi ek ozellikle baglama
yapmaktadır suan debian sarge da fstab dosyasında bu özellik kullnarak
baglanamak zorunda değilisiniz.

Yada paket bagımlılıkları veya paket surumleri debiandan bir çok acıdan
farklılık gösteriyor. mesela Debianda bulunan filre-roller ı kurmak isteseniz
(eski bir durum oldugu icin ) sizin sisteminize cözümü olmayan sorunlar
acabilir. Genel hatlarıyla burada olan herkes ubuntu sorularına cevap
verebilir yaklasık olarak benzemelerinden dolayı ama root kullanıcısın
olmamaıs gibi daha once ubuntu kullanmamıs birinin bilemiyecegi standart dısı
dagitima has ozelliklerini bilemiye bilirler.

Burada Ubuntuya has sorular sormanız aslında (bildigim kadarıyla) Redhat
tabanlı andriva dagıtım hakkında fedaro listelerine birsey sormak gibi birsey
her ikisinde de rpm yapısı var hemen hemen benzer yapıya sahipler.

Kısacası kimse buraya ubuntu sorusu soramazsınız demiyor.(sahsen ben
demiyorum) Ama almıs oldugunuz cevaplar sizin işinizi halletmeme itimali
yuksek.

Neyse bu konu hakkında benden bu kadar.

Herkese Kolay Gelsin.

Siz de iletişimin evrimine katılın! http://www.communicationevolved.com/tr-tr/