Re: başım belada adamın birini vur...

emrullah ozalp yazmış:
merhaba
Merhaba,
ubuntu dapperdrakei sis anakartı üzerinde çalıştırıyorum. 4 sorum var.şimdiden teşekkürler.

1...gömülü ses kartı ve ekran kartı var. ekran kartının ramden 32 mb çaldığını biliyorum. ayrıca xgl ve aiglxin gelişimini yakından takip ediyorum hiç denemedim ama 3d efektler benim makinamda çalışır mı? sis anakartları hangi grafik kartı yongasını kullanıyor bulamadım gitti.
Sis anakartlar, yine aynı üreticinin grafik yongalarını kullanıyorlar genellikle. Bildiğim kadarıyla Sis desteği yok, Compiz ve Beryl'in. Ama son zamanlarda bir değişiklik olup olmadığını kontrol etmedim, bu konuya dair bilgilerim güncel olmayabilir.
2..login window çalışmıyor ve çöküyor. büyük ihtimalle çok fazla kurcaladım ve etcdeki ayarları değişti. default duruma getirmenin bir yolunu bilen var mı.recovery moddan girmekten gına geldi artık.. :)
# dpkg-reconfigure gdm

Eğer X hiç açılmıyorsa:

# dpkg-reconfigure xserver-xorg

Bunlar işe yaramazsa söz konusu paketleri "force" ve "purge" taglarıyla işlemeyi deneyin ( man dpkg ya da #dpkg --help | grep "purge\|force" kullanım hakkında fikir verebilir). Sonrasında yeniden kurmak kaydıyla tabi...
3..xine kurmaya çalışıyorum ve gcc compilerini bulamıyor.PATH exportu yaptım işe yaramıyor. cdden apt-get yapmayı denedim ama md5sum uyumsuzluğu mesajı veriyor. cd hatasımı bu , yoksa kurduğum cdnin aynısınımı istiyor benden.
SUM hatasının nedeni, tam da düşündüğünüz gibi. Söz konusu paketi internet vasıtasıyla indirmelisiniz. Derlemek için önce gereksinim duyulan paketlere sahip olup olmadığınızı kontrol edin:

#apt-get build-dep xine-ui

gibi bir komut, eksiklerinizi giderecektir. Aldığınız hata bana eksik bir paketle ilgili gibi geldi.
4..son sorum benimde canımı sıkıyor. linuxum neden grafik arayüzde hep windowstan daha yavaş çalışıyor. ağır temada kullanmıyorum ki..daha hızlı bir grafik arayüz için performans arttırıcı ayarlamalar nasıl yapılacak. gereksiz daemonları attım rc3 ten..
Bu konuda yorum yapabilmek için, kıyas yaptığınız windows versiyonuna, işlemci, ram ve takas alanı bilgilerine ihtiyaç var...

Veri yetersizliğine rağmen, tüm psişik potansiyelimi toplayarak;

* daha güncel bir ubuntu sürümüne terfi etmenizi,
* Şayet donanımınız 7 yaşını aşkınsa xfce ya da fluxbox gibi "hafif" pencere yöneticilerini denemenizi,
* Kullandığınız çekirdeğin, size uygun olduğundan emin olmanızı,
* Ram-Swap ilişkisine dair doğru tavır aldığınızdan emin olmanızı öneririm.
   (Swap=2*RAM şeklinde ayrılmış mı?  Swap aktive edilmiş durumda mı? vs)

Sorularınızdan birinde login window'un çalışmadığından bahsetmişsiniz. Buna neden olan şey bile X performansını olumsuz etkiliyor olabilir...
--
emrullah.ozalp
Bir de listeye gönderdiğimiz postaların başlıklarına dikkat etmemizin bir nedeni de: Benzer problemlerin çözümlerini arayan kullanıcıların, arama yaparken mesaj başlığından konu hakkında fikir edinmeye çalışmaları. Dolayısıyla, sizin gönderdiğiniz bu mesaj, ilgili konuyu arayanlardan ziyade, mp3 sitesi arayanlardan hit alacak :-D

--
Murat Sağlam
W# http://panhaema.com