Re: Debian.org.tr Hakkinda

[Ali bey bu postayı çift alabilirsiniz, listeye de gönderiyorum.]

Merhaba,

* Ali Deniz EREN [2006-12-20 19:12:49+0200]
> Özür dileyerek sınırlı vaktinizi alıyorum.

Estağfirullah, istihzaya gerek yok.

> Geri bildiriminizdeki tüm mesajları okudum. Üstünden iki ay gibi bir
> süre geçmesi bir yana, ben somut olarak ortada bir Debian.org.tr
> projesi göremedim. Bu kadar uzun yazışma yerine ikna edici bir

O "iki aylık" geçmişi olan yazışmaya ve sonuçlarına Murat (şayet müsaitse)
cevap verebilir.

> açıklama yapılsa sorun hallolacak sanırım. Yada sitenin
> geliştirilmesini takip edebileceğimiz bir link de yeterli olur.
> Nelerin nasıl devam ettiğini bilmek, o işleri yapan gönüllüler gibi
> diğerlerinin de hakkı sanırım.

Belgelerin sunumu için IkiWiki düşünülüyor:

    http://debian-tr.net/

Portal tarafı için henüz bir CMS üzerinde karar kılınmadı.  Birkaç haftadır
meseleyle samimi olarak ilgilendiğini _gözlediğim_ arkadaşlarla da
yazışıyorum.  Bu gözlem aralığının dışında kalmanız zat-ı alinizi bu konu
vesilesiyle ancak şimdi farkediyor olmamdan kaynaklanıyor.

> Gönüllülük temelinde yapılan işlerde böyle sorunlar yaşamak çok
> normal. Ama sistemler kurmak, yani işleri tariflemek -to do lists- ve
> gönüllüleri bu işler için bir araya getirmek, aynı işteki
> gönüllülerin
> sayısı azalınca yenilerini bu işler için teşvik etmek sanırım daha
> sonuç alıcı. Tabiki zaman kaybına yol açacak, hantal, sonuç almak

Bakın bunun çok daha etkili yolları var.  Bu ayın başında[1] (vaktim
elverdiğince) konuyla ilgilenmeye çalıştım.  İlk yaptığım şey "şunu
yapalım, bunu edelim" demek yerine (bu sözler ortaya, üzerinize alınmayın)
oturup debian-tr.net'teki IkiWiki kurulumunu hazırlamak oldu.  Belge sunumu
ve Wiki olarak önerdiğim bu prototip kurulum, yazıştığımızı belirttiğim
arkadaşların ekserisince uygun görülmeyebilir de.  Bu göze alınması gereken
bir risktir ve her halükarda afakî laflar etmekten daha etkili, yetmedi işi
mesnetsiz birtakım iddialara götürmekten daha ahlakî bir tavırdır.

> için
> bir araya bile gelemeyecek kadar büyük, pratik olmayan bir çalışma
> gurubundan söz etmiyorum. Ama sorun, bu iş ile ilgili tek bir çalışma
> gurubu kurmak, bunlar ile nasıl iletişime geçilir sorusuna yanıt
> olacak açıklamalar vermek, ve bu gurubun dışındakilerin çalışmaları
> takip edebilmesine olanak sağlamak ile çözülebilir.
>
> Şimdi konu hakkında bilgi alabileceğim, yanıt yazmaya ve öneri almaya
> vakti olan birisi mail adresini verebilirse sevinirim.

Murat (Demirten) önceki yazışmanın sonuçlarını özetlemek ve gelecek yeni
önerileri daha da sağlıklı şekilde toplamak amacıyla sanıyorum bir açıklama
yapacaktır.  Bu açıklamanın bir parçası olarak, kendisinin o yazışmada
açıkça zikrettiği yardım talebine[2] ne ölçüde cevap geldiğinden de
bahsederse hassaten memnun olurum.  Mesela yanıt verenler arasında sizin
isminizi göremiyorum.  Öte yandan yer yer kantarın topuzunu kaçıracak
aşırılıkta bir "sorgulama" ve "eleştiri" hali gördüğümü de belirtmeden
geçemeyeceğim.

[1] http://lists.debian.org/debian-user-turkish/2006/12/msg00033.html
[2] http://lists.debian.org/debian-user-turkish/2006/10/msg00058.html