Re: sistem yereli ve wmv ve rar sorunu

Merhaba,

Bu programları kullanmadığım için tam nedeni söyleyemiyorum ancak bu tür
problemlerin neredeyse tamamı bizdeki "İi Iı" harflerinin büyük/küçük olma
şekliyle İngilizce'deki durumun farklılığından kaynaklanıyor. Elbette
geliştiricilerin hepsi bundan haberdar değil. Örnek olarak Eclipse
uygulamasında ben de CTRL-I şeklinde ayarlanan bir kısayol ve açılış
esnasında kısayollarla ilgili yapılan bir kontrol nedeniyle uygulamayı
başlatamıyordum. Bu gibi durumlarda
LANG=C /uygulama/adi
şeklinde uygulamayı başlatabilirsiniz. Tam çözüm içinse programın
geliştiricilerini durumdan haberdar etmek, hata takip sistemi varsa konuyla
ilgili bir kayıt açmak gerekiyor.

Konu ile ilgili olarak "turkish locale capital i problem" gibisinden bir arama
yaptığınızda çok sayıda sonuç gelecektir.

selamlar,