Re: linuxda partition kullanma yada kullanmama...

Sal 31 Eki 2006 18:43 sularında, debian NOVA şunları yazmıştı:
> merhaba
>
> ben dizin isimlerini sadece örnek olması için verdim. zorunluluk
> olnadığını biliyorum. sadece faydası nedir? kullanılmadığı takdirde
> neler olabilir gibi sorularla karşılaştım. verdiğim cevaplarda
> beğenilmedi. onun için araştırma yapıyorum.

Diskinizde tek bölüm ve bunun üzerinde tek dosya sistemi
olarak da sistem oluşturabilirsiniz. Bir gün sistemin açılması
için hayati önemdeki dosyaları yanlışlıkla silebilir.
Ondan sonra önemli bilgileri nereye alıp sistemi nasıl
yeniden kuracağım diye kara kara düşünmeye başlayabilirsiniz.
Böyle bir durumda burun kıvırılan bir takas alanı bile
imdadınıza koşabilir. Yeni bir disk almadan, takas alanınızı
biçimler önemli dosyalarınızı oraya kopyalarsınız. Halbuki
diskinizde birkaç bölüm olsaydı böyle taklalar atmak zorunda
kalmazdınız. Şimdi bunun sorunuzla alakasını kuramıyorsanız,
kimseye birşey anlatmaya çalışmayın. Çünkü bölümleme Linux
ile ilgili bir sorun veya çözüm değildir.

Esen kalın,
Nilgün