Her reboot isleminden sonra ALSA icin alsaconf calistirmazsam ALSA calismiyor]

Merhaba,

Kisa bir süre önce bilgisayarima ALSA ile ilgili paketleri kurmus ve son 4 yildir kullandigim OSS yerine ALSA kullanmaya baslamistim.

Yalniz söyle bir durum var, bilgisayari kapatip actigimda icinde OSS, blacklist, vs. gecen yüzlerce satir uyari geliyor acilis esnasinda.

Ardindan XMMS, aplay, vs. gibi programlarla ses almaya calistigimda alamiyorum. Sonra alsaconf calistiriyorum (daha önce calistirmis oldugum gibi) bana gerekli ayarlamalari yaptigini söylüyor ve sonra XMMS, aplay gibi programlarla ALSA üzerinden ses alabilir hale geliyorum. (alsaconf bazi ayar dosyalarina gerekli degisiklikleri yazayim mi diye sordugunda evet cevabini veriyorum).

Bilgisayar kapandiginda ALSA ile ilgili yapilandirmanin neden kayboldugunu, her acilista alsaconf'u neden calistirmam gerektigini anlayamadim.

O blacklist, OSS, vs. ile ilgili mesajlar galiba "hotplug" paketi ile ilgili (ama emin degilim).

dmesg komutu ile baktigimda o mesajlari göremiyorum, OSS'ye dair sadece sunlar var

unable to register OSS PCM device 0:0
unable to register OSS mixer device 0:0
unable to register OSS PCM device 0:0
unable to register OSS mixer device 0:0

Sistemim:

$ uname -a
Linux debian 2.6.11-1-686 #1 Mon Jun 20 22:00:38 MDT 2005 i686 GNU/Linux

Hakikaten de epey bir "unstable" hale getirdim sanirim mevcut sistemi! ;-)

Bu konuda bir yol yordam önerebilecek olan var mi acaba?

--
Emre Sevinç
eMBA Yazılım Geliştirme