Lutfen yardim

selam,
Linux olayina yeni girdim, hergun degisik bir sorunu degisik bir site/kisi vasitasiyla cözüyorum, ancak su an iki sorunum kaldi: 1-) HP pavillion ze4202s marka-model laptopumun touchpadine cift tiklayinca windoze kuruluyken nesne secimi yapiliyor, ve linklere tiklaniyordu, ama su an debian 3.1 r2 test yuklu ve bu touchpanel sadece yön tusu gorevi goruyor Nasil düzeltebilirim? 2-) Java yuklemek istiyorum, 2 ayri sitede (linux-severler + java.com) yazilanlari ayri ayri uygulamama ragmen bir turlu kuramadim, (debian.org.tr nin de domain adi duraklatilmis sanirim), bununla ilgili aciklayici bilgi ya da link verirseniz sevinirim,

selamlar sevgiler
realist