durmayan fan !

Merhabalar

Çok önceden gündeme getirdiğim fan sorununu çözüm bulamadığım için tekrar sormak istedim.

Dün debian dan vaz geçemediğim için tekrar debian ı yükliyim dedim.

Tabi öncelikle size sistemimi söyliyim

Acer TravelMate c302 (c300 ün modifiyeli hali)

Intel centrino Mobile Pentium M 1.6GHz işlemcili intel 855GME chipset li bir tablet pc ye sahibim.

Debian ı stable sürümde kuruyorum.

Standart kurulumu yapıyor. Sonra

# Apt-get install x-window-system

# Apt-get install xserver-xfree86

# Apt-get install kde

# Apt-get install kde kde-i18n-tr

# Apt-get update

# Apt-get upgrade

Cekirdek olarak da

# Apt-get install kernel-image-2.6.8-3-686

# Apt-get install kdm

Yi kuruyorum. Yeniden baslatıp masa ustune gectiim de

# Apt-get install acpi

# Apt-get install acpid

# Apt-get install cpufreqd

# Apt-get install cpufrequtils

Bunları yüklüyorum.sonra

# Modprobe acpi

Dedikden sonra sistemi yeniden başlatıyorum.

Sorun şurada. Eger notebook umun şarj ı takılı dilse normal olarak çalışıyor. Yani işlemci normal çalışıp normal ısınırken işlemcinin fanı da ısındığı zaman aktif olup onun dışında rutin çalışmasını sürdürüyor.

Ama makineyi şarj cihazı takılı olarak açtığımda işlemci normal olarak çalışırken işlemci fanı hiç durmadan çalışıyor. Yani işlemci ısınmaz ken bile fan seri bir şekilde dönüyor. Korkum işlemciden değil de bu fanın yanmasından.

Birkaç kaynaktan okuduğum kadarıyla acpi acpid cpufreqd cpufreutils i yüklemem bunun için yeterli gorunuyor ama sorun çözülmüyor. Yani sanırım makine fan a müdahale edemiyor mu ne.

Benim gibi birkeç kişi de bu tarz sorunla karşılaşmış ama ortada çözüm yok.

Bir de açılışda açılış dosyalarını sıralarken ACPI nin cpufreqd de failed veriyor. Defalarca silip yeniden yuklememe ragmen.

Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.

Teşekkürler

Hüseyin ALKAN