Paket bağımlılık sorunları

Arkadaslar program kurulumlarında paket bağımlılıkları interneti olmayanlar için oldukça büyük bir sıkıntı. Misal evdeki bilgisayara herhangi bir program kurmak istediğim zaman işyerinde debian.org a girip paketi taratıyorum. Varsa paketi ve bağımlı olduğu paketleri de indirip evde kurulum yapıyorum. Oldukça eziyetli aslında. Bazen bir sürü bağlı paketi de indirmek gerekebiliyor.

Asıl sorun depoda olmayan bir program kurmak istediğim zaman başlıyor. Misal kurulum yaparken hata veriyor libxxx0 paketi bulunamadı kurulum başarısız fakat bakıyorum o ilgili paket bende var fakat libxxx0 değil de libxxx0a bir üst versiyonu. libxxx0a yı silip libxxx0 ı kurmaya kalkıştığım takdirde kurulu olan birçok programın da silineceği ya da etkileneceği yönünde mesajlar alıyorum. Bu durum bazen domino taşı etkisi de yapabiliyor. libxxx0 ile çalışan bir programın libxxx0a ile de çalışması gerekmez mi?

Hatta garip bir örnek daha geçenlerde gnome ile gelen fakat kullanmadığım bir medya player programını synaptic ile kaldırmak istedim. Gelen uyarı mesajına göre o programı sildiğim takdirde gnome tamamen silinecekti.

Sözün özü program kurulumu ve kaldirma işlemleriyle ilgili olarak kolaylaştırıcı ve esneklik sağlayan yeni standartlar getirilemez mi?

Sevdiklerinizle Messenger'da görüsün ve sesli sohbet edin! http://messenger.msn.com/?mkt=tr&DI=3147&XAPID=2533