kodlama sorunu

Merhabalar,

Benim bir sorum olacaktı, Debian listelerine yolladığım mesajlar,
arşivlerde bozuk kodlama ile gözükebiliyor[1]. Thunderbird kullanıyorum,
bana gelen, giden mesajların karakterleri düzgün gözüküyor ve
Thunderbird'den kodlama UTF-8 olarak seçili. ( Tabiki Debian -testing-
kullanıyorum : ) )

Acaba benim sistemin Thunderbird'e ISO-8859-9 (yada başka bir kodlama)
olarak gönderdiği karakterlerin, UTF-8 olarak yollanınca acayipleşmesi
olabilir mi? Yada başka sebep bulabilen var mıdır?

# locale
LANG=
LC_CTYPE="C"
LC_NUMERIC="C"