Kurulum sonrası açılış problemi

Debian 3.1 sarge ı standart masaüstü paketlerini seçerek yükledim.Yükleme sonrası masaüstleri açıldı ve herşey yolunda idi.
Nezaman ki bilgisayarımı kapatıp yeniden açtım o zamandan beri masaüstü ortamı açılmıyor , açılsa da mouse um hareket etmiyor , anladığım kadarıyla problemim USB mouse /dev/input/mice olarak ayarlı olması halbuki USB olması lazım ama nasıl yapılır bilmiyorum...

Ekran Kartım Nvidia Geforce 4 MX 440
Mouse Logitech Kablosuz Mediaplay (Pardus da MX1000 gibi görüyor)

Komutsatırından bu konu hakkında yapabileceğim ne varsa denemeye hazırım :)