Re: LaTeX ve Xdvi : Ters arastirma

Merhaba,

* ahmet nurlu [2006-01-31 16:41:16-0800]
> Kisacasi MikTeX ve Yap dvi goruntuleyecisi bu isi daha dogru yaparken,
> TeTeX ve Xdvi tam olarak bu isi yapamiyor. Sayin Recai Oktas'dan
> aldiğim cevap bunun Xdvi sorunu olmadigi yonunde.

Tam olarak şöyle:

    latex --source-specials foo.tex
    strings foo.dvi | grep 'src:[0-9]\+'

komutlarıyla gördüğüm satır numaraları çok granüler değil.  Meselâ örnek
olarak seçtiğim uzun bir paragraf için sadece paragraf başlangıcının satır
numarası mevcut.  "Reverse search"ün nasıl işlediğini tam bilmiyorum, arada
bir tür enterpolasyon verisi yoksa, yani Xdvi'nin yararlanabileceği bilgi
sadece bu satır numaralarıysa daha önce ifade ettiğim sonuç çıkıyor.  Ama
bu durumda zanlı LaTeX tarafı oluyor ki bunu da pek mantıklı bulmuyorum.
Yani aynı sorun MikTeX'de de olmalıydı ('latex' binary'nin aynı olduğu
varsayımıyla).  Dolayısıyla bu gözlemimde şüpheli noktalar var.

> Bununla ilgili soruyu TeTeX eposta listesini de  soracagim. Eger ileride
> bu sorunun nereden kaynaklandigini bulursaniz, lutfen listeyi
> bilgilendirmeyi unutmayin.

Evet, bu güzel olur.  Ayrıntılı incelemedim konuyu.  Yeni birşey bulursam
yazarım.