Re: Aptitude veya apt-get : Hangisi tavsiye edilir?

ahmet nurlu <ahmet_nurlu@yahoo.com> writes:

> Merhaba,
Selam,

> Deb Paketlerini yuklemek icin genelde apt-get arasira
> da aptitude kullaniyordum. Yakinlarda sistemimi
> "apt-get dist-upgrade" komutu ile
> Debian/testing'e yukseltim. Simdi aptitude ile paket
> yuklemek istedigimde
> bazi paketlerin silinecegini soyluyor(Bazilari kde ve
> xwindows gibi temel programlar). Bu paketlerin cogu
> sistemde kullandıgım proglamlar. Bu yüzden aptitude
> kullanmayi biraktim. Aptitude icinde otomatik olarak
> paketlerin kaldirilmasini onleyecek bir secenek var
> mi? Yoksa apt-get kullanmaya devam mı  edim?

Eğer sürekli aptitude kullanırsanız, bu tür sorunlar
yaşamazsınız. Aptitude, apt-get'e oranla daha gelişmiş seçenekler
sunar. Bu yüzden kesinlikle aptitude kullanmanızı tavsiye
ederim. Silinmemesini istediğiniz paketler varsa

aptitude hold paketadi

komutuyla o paketin silinmesini önleyebilirsiniz.

> Hoscakalin
>
> Ahmet Nurlu

[...]

Sevgiler