Re: Server saaati farklı türkiye saatini php de nasıl yapabilirim?

Merhaba,

Mon, 9 Jan 2006 12:00:02 +0200 tarihinde "Mehmet AK"
<mehmet.ak@kolayyol.net> yazdi:

> kullandığım hosting firması yurt dışında bu yüzden tarih olayı
> yurtdışına göre işliyor. tarihi türkiye saatini göre php de nasıl
> atayabilirim. GMT +2 türkiye saati ama bunu nasıl yapabileceğimi
> bulamadım . örnek kod veya link varsa yardımlarınızı bekliyorum
PHP5 destekleyen bir sunucu ise; PHP 5.1'den beri
date_default_timezone_set() isimli guzel bir fonksiyon var, onunla
zaman dilimini ayarlayabilirsiniz.

http://tr.php.net/manual/en/function.date-default-timezone-set.php

Safe mode basinizi agritmazsa zaman dilimi ayarlamak icin putenv()
fonksiyonunu da kullanabilirsiniz. putenv('TZ=Europe/Istanbul'); gibi.

http://tr.php.net/manual/en/function.putenv.php

Alternatif bir cozum GMT zaman ile is yapip, 2 saat eklemek olabilir.
gmmktime, gmdate, gmstrftime fonksiyonlari bu is icin var.

http://tr.php.net/manual/en/function.gmmktime.php
http://tr.php.net/manual/en/function.gmdate.php
http://tr.php.net/manual/en/function.gmstrftime.php

Farkli ulkelerden kullanicilar kullanacaksa siteyi, yani ihtiyaciniz
olan Turkiye saati degil de kullanicinin yerel saati ise bunu salt PHP
ile ogrenemiyorsunuz. Cunku PHP sunucu tarafinda calisiyor, size gerekli
olan bilgi ise kullanicinin bilgisayarinda. Javascript'teki
getTimezoneOffset metodu bu durumda isinizi gorecektir.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693