adsl-dialup geçiş programı

Adsl bağlantısı kesildiğinde wvdial gibi bir programı otomatik çalıştırıp iptables kurallarını buna göre değiştirecek bir program bulmam gerekiyor.Sourceforge a baktım linecontrol diye bi program var ama işimi göreceğini sanmıyorum. Bununla ilgili bildiğiniz bir program var mıdır?veya kendim mi oturup yazmalıyım. Eğer kendin otur yaz diyorsanız,bağlantı koptuğunda bunu en sağlam nasıl test ederim?ping,telnet,finger?Sizce nası olmalı?

Teşekkürler.