Re: /var/www'ye erişim usulü

Merhaba,

Koray Bostancı <koray@kde.org.tr> writes:

> [...]
> "webdev" isimli bir grup yaratıp "koray" kullanıcısını da bu gruba
> ekledim.
> /var/www/projeler dizinini "755" yetkisiyle "koray:webdev" sahipliğine
> aktardım.
> Ancak koray kullanıcısıyla bu dizin içerisinde yeni bir dosya
> yarattığımda yeni yaratılan dosya koray:koray sahipliğine ve
> /etc/adduser.conf dosyamdaki DIR_MODE değerinden dolayı 700 olarak
> işaretleniyor. Oysa ben 755 yetkisiyle koray:webdev sahipliğinde
> oluşmasını istiyorum.
> (Bu işi yapmak için terminal üzerinden emacs kullanıyorum.)

sizin işin ilacı newgrp komutu. Tabi öncelikle yapmanız gereken koray
isimli kullanıcıyı bu gruba eklemek:

root olarak:

gpasswd -a koray webdev

komunutu verin (evet kullanıcıyı gruba eklemek için gpasswd
kullanılıyor. isimlendirme olayını ben de beğenmedim :) )

ardından da çalışmaya başlamadan önce koray kullanıcısı olarak:

newgrp webdev

komutunu verdiğinizde yeni oluşturduğunuz dosya koray:webdev
sahipliğinde olacaktır.

> iyi çalışmalar ..

Sevgiler