Re: tuhaf bi sorun ?

31 Ara 2005 tarihinde Mehmet Fatih AKBULUT dedi ki:

> merhaba, 2 farkli kernel var suan bilgisayarimda.  biri : localhost:~#
> uname -a Linux localhost 2.6.15-rc5-686-smp #1 SMP Fri Dec 9 23:22:49
> UTC 2005 i686 GNU/Linux diger ise sarge ile default gelen 2.4lu
> birsey.  ethernet kartim ise Realtek marka bir kart.  yasadigim sorun
> ise su:

> boot opsiyonum degistiginde bu islemi surekli yapmak zorunda miyim ?
> eski kernel eth1 olarak algilarken yeni kernelin bunu farkli
> algilamasinin sebebi ne olabilir ?  cozumu interfacesin surekli update
> edilmesi midir acaba ? yoksa daha profesyonel bi cozum var midir ?
> [...]

MAC adresine göre eşleme yapabilirsiniz.
man interfaces'in en altındaki hatalar kısmı sizin sorununuzu anlatıyor.

get-mac-address.sh ifupdown paketinin örnekler(examples) dizininde
olacak.

google da debian get-mac-address.sh diye aratırsanız örnek
bulabilirsiniz.
ifconfig çıktısı MAC adresleri verir

> [ps: konu disi ama kernellerden bahsetmisken bunu da sorayim
> istiyorum: apt-cache nvidia-kernel dedigimde 2.6.15-rc5 icin bi driver
> olmadigini farkettim. bu nedenle grafik kartimi
> tanimlayamadim. internette de nvidia-kernel-2.6.15-rc5 diye arattim
> birsey cikmadi. suan kullandigim kernel icin nvidia-kernel cikmasini
> mi beklemeliyim ? yoksa bulabilecegim baska bi repository var mi?]

module-assistant deneyebilirsiniz muhtemelen

kolay gelsin

--
Bu yazı engerek ile denetlenmiştir ama
bu yazar kale almışmıdır bilinmez.