Re: Debian.org.tr Hakkinda

blackwind yazmış:

İçeriğin okunabilmesi için joomla, mambo, mumbo, jumbo, gibi soytarılıklara lüzum yok. Bunlar piyasada yokken web siteleri 2 ya da 3 frame'den oluşuyor ve insanlar sunmak istedikleri içeriği bu şekilde html ile kodlanmış web sayfaları üzerinden sunuyorlardı. Bir çoğu notepad ya da frontpage'in antik versionları ile yapılıyor ve bundan şikayet eden de çıkmıyordu.
Doğru söylüyorsunuz, gelişmelere kapalı olmak lazım. 2-3 frame ile basit bir html sayfası herkesiz işini görüyorki, yeni yeni teknolojiler geliştiriliyor. Ajax tı, ruby di boşuna uğraşıyoruz bunlarla.

Ne zaman joomla, moomla, nuke, zuke gibi saçmalıklar çıktı, bunların instal.php'sini çalıstırıp, 5 dakika da site kuran sonra da grafik show ile bir halt ettiğini sanan adamlar türedi.
Evet bu dediğiniz dosyayı çalıştırarak bir halt ediyoruz. Drupal ile bir sip server ı kontrol edebiliyor, Joomla ya yazdığımız basit bir komponent ile orta ölçekli bir işletmenin üretim ve planlama takibini yapabiliyoruz.

Şahsen burada bahsi edilen web sitesinin tasarımı gayet yerinde. Böyle bir site text browser'la bile rahatça görülebilir ve sayfalar gereksiz grafikler ile ağırlaşmadan içerik güzel bir şekilde okunabilir. Bir web sitesinin de amacı bu olmalıdır zaten.Grafik show izlemek isteyen gidip Windows XP'sine süper temalar kursun. Ya da gidip net üzerinde mevcut olan joomla mambo, mumbo, zumbo gibi soytarılıklarla ilgilensin.

dünya sizin etrafınız dönmüyor. isteyen dilediğini yapmakta özgürdür ve buna da kendileri karar verirler zaten.
Bence Web sitesi çok iyi ve içerik zamanla çoğalacaktır.
Bu çok iyi dediğiniz web sitesi de drupal (sizin deyiminiz ile saçmalık ve soytarılık) ile yapılmış.

Şimdi ben de size ne saçmalıyorsunuz siz desem acaba doğru mu yapmış olurum. Bunu söylememeyi tercih ederim. Bu kadar kesin yargılara varmadan önce biraz daha düşünün..

Böyle gereksiz bir polemiğe girmek istemezdim ancak bu yazılanlar karşısında daha fazla dayanamadım. Kusura bakmayın..

iyi çalışmalar..

On 12/19/06, Recai Oktaş <roktas@debian.org> wrote:
* Ali Deniz EREN [2006-12-19 21:32:30+0200]
> Merhaba

Merhaba,

[Son yazdıklarım listeye gitmemiş gözüküyor, tekrar gönderiyorum.]

http://lists.debian.org/debian-user-turkish/2006/12/msg00033.html

> Hakan COSKUN son derece haklı. Bence sitenin durumu içler acısı. Çoğu
> zaman görüntüleyemiyorum bile. Hasbel kader girdiğim bir kaç sefer de
> "içi geçmiş" bir içerikle karşılaştım. Buna kesin bir çözüm

"İçi geçmiş" içerik demeyin bari buna, o yazıları yazanlara haksızlık
ediyorsunuz.  Mucize bir formül yok elimizde, bir anda böyle harika
"içerik"ler fışkırtan.  Sitenin hazırlanmakta olan yeni halindeki malzeme
de bu olacak.

Kastınız jan janlı görüntüyse _benim açımdan_ birincil öncelik bu değil.
WML ile hazırlanan resmi Debian sayfalarında da birincil öncelik albenili
görüntü olmadı hiç bir zaman.  Bu öncelikler nedir diye sorulursa; verilen
bilgilerin doğruluğu, dilin doğru kullanımı, ve belki de en önemlisi
"sürdürülebilirlik" ve "yönetilebilirlik" olurdu cevabım.

Daha fazla ayrıntıya girmek istemiyorum.  Bu kadarını, eleştirileri ve
beklentileri daha makul bir düzeye çekmek için yazıyorum.   Debian.org.tr
için çok geniş çaplı, acaip interaktif birşeyler beklemeyelim lütfen.
Şüphesiz ki bize özel unsurlar olacaktır, fakat en azından karakteri
itibarıyla, ana Debian sitesinde takip edilen çizginin çok dışında
birşeyler tasarlanmıyor şu aşamada.

Sevgilerimle,