Re: web sunucu domain yonlendirme

15 Ara 2006 Cum 20:12 sularında, Engin YILMAZ şunları yazmıştı:
>  Merhaba, biraz konu disi olucak ama yeni kurdugum
> debian sunucu ile ilgili bir kac sorum var.
>
>  ADSL modem ile debian web sunucusu kurdum ancak; host
> firmalarının ns1.isim.com gibi bazı DNS adları
> oluyor biz bu adreslere sahip olmak zorunda mıyız
> yoksa statik IP adresi yeterli oluyor mu?

Sunucunuza IP adresinizi yazıp ulaşılacaksa gerek yok tabii ki :-)
Bence www.nic.tr'ye gidip kendinize bir isim alın, zoneedit.com gibi
DNS hizmeti veren bir yerde bu isimle IP adresinizi eşleştirin, oradan
alacağınız  ns1.isim.com gibi alan sunucusu ismini nic.tr'ye verdiğinizde
size bu isimle erişmek mümkün olacak.

>  Bir de modem'e, sunucu icin, port 80 yonlendirmesini
> yapinca bu sefer de modemin kontrol panel yazilimi
> calismiyor. Acaba bu yazilimi baska bir porta aktarsam
> sorun yasarmiyim.

Genelde dışardan erişim kapanır. İçerden erişebilmeniz lazım.
Böyle değilse başka porta aktarabiliyorsanız deneyin derim..

Esen kalın,
Nilgün