Re: Liste sakinlerinden rica

Selam,
03 Ara 2006 Paz 14:45 sularında, Murat Sağlam şunları yazmıştı:
> Recai Oktaş yazmış:

> __
Olay adreslerimizi adres toplayıcı robotlardan korumaksa bunu
yapmak her zaman mümkün olmuyor. Ama bu adresleri toplamalarına
rağmen işlerine yaramayacak hale getirmek mümkün. Ben bu konuyu
bilhassa bu listedeki durumdan ötürü epeyce inceledim. Bu listeye
ne zaman bir posta göndersem, spam yağmaya başlıyordu.

Önce Message.ID başlığını değiştirdim. Bu epeyce bir spamı kesti.
Message.ID başlığını kullandığınız posta istemcisinden değiştirme
şansınız olabilir. KMail bu imkanı sağlıyor. Bu alanın nasıl
düzenleneceği ise RFC 2822'de [1] anlatılıyor (RFC 2822 tarafımdan
Türkçeye çevrilmiştir).

Diğer bir etkili yöntem, grilisteleme. Bunun için ya kendi posta
sunucunuz olacak ya da bunun kullanılmasını alanınızın posta
sunucusunun yöneticisinden isteyeceksiniz. Grilistelemenin kötü
tarafı listelerde sorun çıkarmasıdır. Bu sorun, listeden gelen
postaları zamanında alabilmek için liste sunucusunu alanınızın
posta sunucusunun aklistesine kaydettirmek gibi biraz zorlanmış
çözümlerle aşılabiliyor. Çok etkili olduğunu söyleyebilirim.
Benim denemelerinde (exim ve greylistd) spam miktarını %95 düşürdü.
Artık posta kutuma günaşırı bir (1) spam düştüğü oluyor.
Bu etkinleştirildikten sonra ilk defa yazanların postaları 1-2 saat
geç alınıyor ama bu geçici bir durum. Bu kadar kusuruna katlanmak lazım.

Bu önlemler sayesinde artık rahatça bu listeye yazabiliyorum.
Tabii bu sefer listeden yardımı ve yardımların arşivlenmesini
önleme canavarı karşınıza çıkıyor, ayrı konu...

[1] http://belgeler.org/rfc/rfc2822-s36.html#rfc2822-s364

Esen kalın,
Nilgün