Re: Acemi Genel Yorum ve Bir Kac soru

Ekrem Bey,

İletinizi sonuna kadar keyifle okudum :)

Debian bazen böyle zorluk çıkartır ama sonuçta o zorlukları aşmaya çalışırken,
daha deneyimli bir kullanıcı olma yolunda önemli adımlar atarsanız. Bir
problemin çözümü için yola çıkarsınız, problem hallolduğunda artık yanında
başka bir kaç problem daha çözmüş, başlangıçta pek fikriniz olmayan bazı
konularda bilgi sahibi olmuşsunuzdur.

Fazla vaktim olmadığından hızlıca bir kaç özet yanıt yazayım.

Öncelikle karşılaştığınız bazı tuhaflıklar, tahmin edeceğiniz üzere stable
dağıtım kullanmayışınızdan kaynaklanıyor. Debian Installer'in hangi
versiyonunu denediniz emin değilim ancak yeni Installer'da bilinen pek çok
hata mevcut henüz.

LVM-Grub, diskin tümünün silineceği izlenimini veren ekranlar vb. gibi
problemler, installer stable olduğunda düzelecektir.

Debian Installer hakkında güncel bilgileri bulabileceğiniz adres:
http://www.debian.org/devel/debian-installer/

1. bootsplash ile uzun zamandır uğraşmadım, bakıp hatırlamak gerek, birileri
bu konuda size yardımcı olacaktır.
4. apt-get install gdm veya herhangi bir yolla gdm'yi yüklediğinizde, default
display manager seçimini size sorması gerek, orada gdm'yi seçmeniz yeterli.
6. 915resolution için webde ufak dokümanlar mevcuttu. Teorik olarak yaptığı
iş, öntanımlı ekran modlarından birini, sizin olmasını istediğiniz değerler
ile değiştirerek, mutlu bir X çözünürlüğüne kavuşturmak. Webden bulacağınız
scripti indirip notlara bir bakın (bir başka notebookta bunu yapmıştım ama
gene hatırlamıyorum :)
7. Bunu tam anlamadım. Ancak /home dizininin içi doluyken üzerine bir başka
dizin mount edebilirsiniz. Umount ettiğinizde eski /home dizinini görürsünüz.
8.ve 9. sorularınız için bir çözüm, /etc/fstab dosyasında options kısmına
ilgili bölüm için uid=1000 gibi, bağlanacak bölümün sahibinin hangi user_id
olacağını belirterek yapabilirsiniz.
man mount
dediğinizde, dosya sistemlerine özgü seçenekler kısmında detaylı bilgi var.
geri kalan sorularınızın cevapları da olumlu olacak ancak vakit bitti çıkmam
gerekiyor.

selamlar,