Re: external harddisk

Selamlar

mount ederken, konsoldan el ile mount ediyorsan baglanacak noktanin
kullani veya grubunun id'lerini verebilirsin.
mount /dev/sdx /mnt/usb -o uid=1000 gid=1000
gibi.
eger ki fstab icerisine yazip otomatik olarak mount edeceksen fstab
dosyasi icerisinde options kismina ayni sekilde parametre verebilirsin.
/dev/sda6       /yedek          vfat    defaults,uid=1000,gid=100
0       2
gibi

ayni sekilde mount opsiyonu olarak umask parametresi ile baglanilan
noktanin izinlerini de belirleyebilirsin.

iyi calismalar
goktan