laptop'ta ses ve pil gösterge sorunu

Merhabalar,
Toshiba L10 Dizüstü bilgisayarıma debian yükledim. Yüklemede herhangi bir sorun yaşamadım.  Pencere yöneticisi olarak ta GNOME seçtim ve hemen sistemi güncelledim. Sistemim testing. alsa-base 'i de yükledim, ancak sistemde alsacof çalışmıyor. Ses denetimini açtığımda değiştirilecek herhangi bir seçenek de yok. Bu sorunu nasıl halledebilirim. Nasıl ve hangi modülleri yüklemeliyim.
Bir de pil göstergesi çalışmıyor. Yani sürekli boş veya AC güç ile çalışıyor diyor. Daha önceden hiç dizüstü bilgisayarıma debian yüklemediğim için takıldım kaldım. Yardımcı olursanız sevinirim.
Son olarak sistemimde dahili wireless kart var, bu kartın  modelini  öğrenebileceğim  bir komut var mı?
İlginize şimdiden teşekkürler,
Kolay gelsin...

--
v e l i   a k ç a k a y a