Gnome kullanımı hakkında ?

Merhaba,
Dün ilk defa sistemime gnome 2.14'ü kurdum. Kurulumu apt-get install gnome-core olarak yaptım. Uzun zamandır KDE' ye alıştığımdan Gnome'u biraz garipsedim. Ama gnome' u da öğrenmek istiyorum. Gnome hakkında (ayarları, programları vb. konular) bilgi alabileceğim kaynakları bilen arkadaşlar varsa yazabilirler mi?
Mesela ilk değişik gelen kısmı klasörleri açtığımda, her klasör için ayrı bir pencere açıyor. Arka arkaya 5-6 klasör açmam gerektiğinde masa üstü pencereler ile doluyor.
Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...