Re: /tmp noexec ve paket yükleyememe

Merhaba,

* Yılmaz Bilgili [2006-03-23 02:06:28+0200]
> Daha güvenli bir sistem oluşturmak adına sunucumdaki /tmp dizinini
> aşağıdaki şekilde bağlamaya çalıştım.
>
> /dev/hda8       /tmp            ext3    loop,noexec,nosuid,rw   0       0

Bu yöntemle sağlanması umulan güvenlik seviyesi hakkında birkaç tartışma:

    http://lists.debian.org/debian-security/2001/12/msg00392.html
    http://lists.debian.org/debian-security/2006/03/msg00124.html
    http://bugs.debian.org/295106

> Bununla birlikte aptitude install ile paket yükleyemiyorum. Anlaşılan
> paket önce /tmp içine açılıp oradan birşeyler çalıştırılıyor.
>
> Güvenlikten taviz vermeden Debian ilkeleri doğrultusunda izlemem gereken
> doğru yol nedir diye sormak istiyorum?

Yine de kararlıysanız #295106 nolu hata raporunda bazı ipuçları verilmiş,
onları uygulayabilirsiniz.