Re: FW: aranizda mail gateway kullanan varmy? S.B.

Yılmaz Bilgili <ybilgili@yahoo.com> writes:

> Tekrar merhaba,
>
> Ben Postfix'i maildir destekli çalıştırıyorum. Kullanıcılarım da
> genelde IMAP olarak erişiyorlar. Niye olduğunu anlayamadım ama
> Fetchmail'in maildir klasörlerine yazdığı epostaları imap
> istemcileri okuyamadı. Zaten ısanamamıştım bu olaya Fetchmail'i
> kaldırdım.

Garip bir durum ama ben fetchmail'i MDA olarak kullanmıyorum. Şöyle
bir .fetchmailrc dosyam var:

poll ikinci.mx.makinesi proto pop3 user kullanici@domain.com there with password sifre is kullanici@domain.com

Tabi, bunları her kullanıcı için eklemek zorunda kalıyorum ama çok
fazla olmadığı için otomasyona bağlamak için uğraşmadım. Artarsa pgsql
ile entegre çalıştırırım. Bu ayarlarla ikinci.mx.makinesi'nden pop3
olarak çektiği mailleri aynı mail'e tekrar göndermeye çalışıyor ve
smtp sunucu belirtmediğim için varsayılan localhost
kullanıyor. localhost'ta da bu hesap zaten tanımlı olduğu için ilgili
posta kutusuna düşüyor. Maildir yapılarıyla falan postfix uğraşıyor
yani. fetchmail sadece pop3'ten aldığı mesajları yerel smtp'ye tekrar
gönderiyor o kadar.

> Ayrıca birden fazla alanadı için söylediğiniz yöntem pratik olur mu?
> Şu anda hiçbir kullanıcı tanımlamıyorum. Ve sistem gayet başarılı
> çalışıyor. Yanlış anlama da olmasın, şu an için problemim
> yok. İlerisi için fikir cimnastiği yapıyorum.

Sorun çıkartacağını zannetmiyorum. Hatta ben bundan daha pratik bir
yöntem bulamadım. Sizin aklınıza gelirse paylaşın lütfen :)

> Selamlar.

Sevgiler.

[...]

--