FW: aranizda mail gateway kullanan varmy? S.B.

birkaç post altta sorunumu tam olarak local+remote mail server baslığında atmıştım.
eğer sıkılmadan tekrar okumak isterseniz yazıyorum

firmamda 20-25 adet mail kullanıcısı var.
yapılandırma şu şekilde;
servis sağlayıcı atlas.net.tr   domain erse.com.tr

mx 10 > mail.erse.com.tr
mx 20 > erse.no-ip.org (şirkette kerio mailserver)

tum kullanıcılara gelen mailler ispde birikiyor. (isp virus ve spam testinden geciriyor)
mx 10 a gidemeyen mailler mx 20de şirkete geliyor bize göre spam,virüs vs.. olmayan gerekli mailller
filtreden gecip alınıyor.
4dk arayla ispye bağlanıp tum kullanıcıları kendi hesabina download ediyor.
localde mail atarken mesela ilker@erse.com.tr > haber@erse.com.tr hizlıca mail atabiliyor.
ama erse.com.tr haricinde bir yere mail atarken kerio server ispye bağlanıp varolan kullanıcı
adı ve sifresiye auth yaparak mail atıyor.(çünkü isp relaya kapalı)
ayrıca kerio tüm giden gelen mailleri virüs ve spam taramasından geciriyor.

ben bu sistemi debianda kuramadım...
qmail denedim postfix denedim.
postfixe yabanciyım ama qmailde başka smtp servera auth ile bağlanma haricinde herseyi yaptım.
sonuca ulaşamayınca postfix denedim ama qmail kadar ilerleyemedim.
yani qmailde ilerlediğim kadar postfixte ilerleyemedim...

> evet cafer bey sizin qmail ve postfix ile ilgili bir iki yazınızı
> gordum ama sonuca ulasamamıstım
> teşekkür ederim...
>

> not cafer beyin aşağıda yazmış olduğu postfix cözümünüde denedim

Tam olarak yapmak istediginiz seyi yazabilirseniz sanirim daha iyi
yardimci olabilecekler mutlaka cikacaktir.

Saygilar.

--
Bu imza Süper İnek Güçlerine sahip değil

Cafer 'cfb' Şimşek
http://cafer.org

http://www.nod32.com