Network Problemi

Merhaba arkadaslar

Daha onceki bir yazımda uzerinde debian calısan bir server kurmak
istediğimi belirtmistim. bu konuyla ilgili çeşitli sorunlar yaşıyorum
sorunlarım kısaca şöyle

bilgisayarıma 2 adet ethernet kartı taktım bunlardan eth0 modeme bağlı
ve modemden dhcp aracılığıyla IP alıyor eth1 ic network e ait bir hub
a bağlı ve bu ağ icin IP dağıtma gorevini yapmalı bunun icin debian
uzerine apt-get install dhcp ile dhcp server kuruyorum internette
buldugum dokumanları takip ederek dhcp yi yapılandırıyorum fakat
bilgisayar yeniden basladıgında eth0 up olarak geliyor modemden ip
almıs oluyor ve sorunsuz calısıyor, eth1 down olarak geliyor once

ifconfig eth1 up
ifconfig eth1 192.168.3.1 netmask 255.255.255.0

komutları ile ayar yapmam gerekiyor bu noktadan sonra calısmaya
baslıyor her yeniden basladıgında bu sorun yasanıyor eth1 i nasıl
otomatik olarak calısır hale getirebilirim eth1 yeniden baslama
esnasında down oldugu icin dhcp server da calısmıyor ve hata veriyor

2. olarak debian ın eth0 uzerinden eth1 e internet paylasımı yapmasını
istiyorum bunu hangi komut veya komutlarla ayarlayabilirim?

yardımlarınız için şimdiden teşekkürker
Koray...