memory (not: bir daha göndermem gerekti)

Arkadaslar benim memory kullanımı ile problemim var. Size durumu ozetlemek gerekirse "free -m" komutuyla baktığımı zaman free memoryim devamlı bir şekilde yavaş yavaş tükeniyor. İcabında swapi de kullanmaya başlıyor. Klasik programlar vmstat,top ve ps kullanıp hesaplama yaptığım zaman memory bütcem de acaip bir şekilde açık çıkıyor. Acaba sizin bildiğiniz memorynin hangi program tarafından alıkonulduğu ve nereye gittiğine dair analiz yapacak bir debian paketi  var mı? Anlamadım memoryi hangi programın tükettiğini.
İkinci olarak top ile memorye baktıgımda programların kullandığı memory i  yüzde olarak görebiliyorum burada gördüğüm yüzdeler swap+ram üstünden mi hesaplanıyor yoksa sadece rammi baz alınarak hesaplanıyor.
Şimdiden teşekkürler
İyi çalışmalar.
halil keleş