Re: TeX Türkçe sorunu

* Nilgün Belma Bugüner [2006-01-31 13:30:50+0200]

> İsimlendirmeye dikkat etselerdi bulurdum :-)
> tetex-ucs deselerdi kıyamet mi kopardı...
> tetex paketinin bir parçası bu.

Durum göründüğünden biraz daha karışık.  Unicode desteği 2004 başında
LaTeX'e _resmi_ olarak girmiş gözüküyor[1].  Değişikliğin önce teTeX'e
sonra da Debian tetex paketlerine girmesi vakit aldı.  "latex-ucs" paketi
bu gelişmelerden çok önce çıkan bir paket ve resmî çözümden önce varolan
bir geçici çözümü içeriyor aslında.  Geliştiricisi "teTeX maintainers"
değil zaten[2].  Fakat teTeX'de (ve resmî LaTeX ftp dağıtımında) şu an
UTF-8 desteği olduğuna göre paketin akıbeti ne olur bilemiyorum.

[1] http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/unicode.html#apps
[2] http://www.unruh.de/DniQ/latex/unicode/