Aptitude veya apt-get : Hangisi tavsiye edilir?

Merhaba,

Deb Paketlerini yuklemek icin genelde apt-get arasira
da aptitude kullaniyordum. Yakinlarda sistemimi
"apt-get dist-upgrade" komutu ile
Debian/testing'e yukseltim. Simdi aptitude ile paket
yuklemek istedigimde
bazi paketlerin silinecegini soyluyor(Bazilari kde ve
xwindows gibi temel programlar). Bu paketlerin cogu
sistemde kullandıgım proglamlar. Bu yüzden aptitude
kullanmayi biraktim. Aptitude icinde otomatik olarak
paketlerin kaldirilmasini onleyecek bir secenek var
mi? Yoksa apt-get kullanmaya devam mı  edim?

Hoscakalin

Ahmet Nurlu