Re: jaws for linux ?

Paz, 2006-01-29 tarihinde 04:12 +0200 saatinde, Mehmet Fatih AKBULUT yazdı:
merhaba,
ama bir arkadasim linux'u denemek istiyor fakat kullanabilmesi icin ekran okuyucu gerekiyor [screen reader like jaws.]
bu konuda bildiginiz open source birsey var mi ? [windows'ta kullanilan jaws'i aratmayacak birsey ?]
bilgilendirirseniz sevinirim. ;)
hoscakalin.
Merhaba,
Oralux (http://oralux.org/) bu tür gereksinim için yapılmış. Emacsspeak ile çalışıyor. İnternetten indirip çalışan cd olarak deneyebilirsiniz. Bu konu daha önce de Lale hanım'ın gruba katıldığı dönemde geçmişti. Ben o dönemdeki önerimi yineliyorum. Debian içinde veya Pardus içinde ulusal bir destek projesi bu konuda gerçekleştirilirse iyi olacağını düşünüyorum.
Benzer amaçlı birkaç proje daha var ama en iyilerinden biri bu görünüyor.
Ayrıca debian kurarken seçimlik çekirdeklerden biri de 2.4 serisi*-speakup olup benzer işlevi yerine getirmekte.
İyi çalışmalar.

--
Zeki Çatav
http://kalpdamar.hekimi.com