Re: Kisisel bilgisayarimi FTP yapabilirmiyim?

Çarşamba 25 Ocak 2006 13:44 tarihinde, Ertunç GÖKÇEK şunları yazmıştı:
> Merhaba google.com'dan ftp ilgili araştırma yaparken size denk geldim,
> amacım evde kullandıgım kişisel bilgisayarımı ftp://ip_adresim/klasor
> şeklinde uzaktan kullanmak istiyorum bunu yapabilirmiyim Dinamik ip
> kullanıyor
> Adsl hattım mevcut
> X5 Zoom modem var
> Sistem XP SP1
>
> ?
Evet yapabilirsiniz.
# apt-get install proftpd
Ardından ufak bir kaç ayarlama ile istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.
proftpd'nin yapılandırılması için www.belgeler.org'a ve man sayfalarına
bakabilirsiniz.

dışarıdan sizin makinenize ulaşabilmek için ip adresininizi bilmeniz
gerekiyor, bunun için ufak bir script yazabilir( whatismyip.com'u kullanan
mesela) yada dynamic dns servislerinden birinden faydalanabilirsiniz.

dynamic dns için kullanabileceğiniz servislerin adreslerini google'a sorarak
öğrenebilirsiniz.

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)