firewall ban nasil algilanir ?

merhaba,
2 bilgisayarimdan biri lan disindaki herhangi bi ip'yi tarayicida acmiyor.
[boun.edu.tr uzantili herhangi bir siteye girebiliyorum. bunlarin ipleri benimle ayni yani 192,193 ya da 194 ile basliyo.]
fakat google,yahoo ya da disardan herhangi bir siteye girmek istedigimde unable to connect hatasi aliyorum. [page cannot be displayed.]
fakat nslookup [tabi bu freebsd'de yani diger bilgisayarim] yapinca bu siteler cevap veriyo yani ip'leri alabiliyorum.[konsoldan]
bu durumda okulun firewall'undan ban yemis olabilir miyim ? [yememi gerektirecek birtakim isler cevirdim.]
bu kaniya vardim cunku => dhcp'den ip'mi degistirdigimde tarayicimda _sorunsuz_ butun siteleri acabiliyorum ?
onceki ip'min banlanip banlanmadigini ogrenebilme ihtimalim var mi ? [sistem adminine danismak disinda ?]
bu konuda bi fikir beyan edebilecek ?
saygilar,
hoscakalin.