Re: Yazdirma

* Navid [2006-01-05 16:06:22+0330]
> 1.ntemine gör??  çok teşekkürler, problemimin %80 çözüldü!! şimdi ...
> Benin sistemimde  "CUPS" ve "cups-client"  ve "GNOME-cups-manager"
> paketlari kurulmuş, ama  "firefox","thunderbird", "'Gedit", yada
> "'OpenOffice.org"  gibi programarda  bu "even ve odd"   sisteminden
> kullana bilmiyorum yani bunlarin seceneklerindde hec buna ayid
> secenekyok!!! . (Şimdi ilkde dosyayi .ps dosyasina  yazdiriyorum ve
> ondan sonra "lp -o page...."  den kullaniyorum, bu isi programlarin
> kendisinden etmek nasil?!)

Yazdirma seceneklerini dikkatli incelerseniz ise yarar seyler
bulabilirsiniz.  Mesela OpenOffice icin:

    Print->Options->Pages->Left/Right pages

> 2.sŞimdi soruma bir fazla soru! Ben çift sayfalari yazdirdim, şimdi
> nasil tek sayfalari son'dan öna yazdirmak olur? --  Bu iş ne için? aidin
> bir şey agar dosyanin tek sayfalarin terse yazdirmasam bütün sayfalari
> el ile sondan öna siralacayam!!

    lp -o outputorder=reverse dosya

Bu ve diger butun secenekler icin:

    http://localhost:631/sum.html

Benzer sekilde OO icin "Reversed" secenegini kullanabilirsiniz.

    Print->Options->Pages->Reversed

Bazi (eski) programlar yazdirma komutunun girilmesine imkan sagliyor.  O
komutu mesela gtklp olarak ayarlarsaniz cok daha ayrintili bir denetim
imkaniniz olur (gtklp paketi kurulu olmali).