Postfix + vmail mail kota sorunu

Merhaba arkadaşlar tekrardan,

Postfix ile gayet güzel bir şekilde hayatımı sürdürüyorum. Ancak
posta kutularına kota koymam gerekti. Bunu bayağı bir araştırdım
(yaklaşık 10 gündür konu hakkına Google'ın bulabildiği kadarıyla
okumadığım howto kalmadı gibi).

virtual_mailbox_limit_maps isminde bir postfix değişkeni ile birşeyler
yapmaya çalıştım. Öncelikle veritabanında (mysql) ilgili tabloda
(users tablosu) quota isminde bir alan açıp, burada gerekli
tanımlamaları yaptım. sonra mysql-virtual_mailbox_limit_maps.cf
isminde bir dosya oluşturup içerisine:

user = postfix
password = postfixpass
dbname = postfix
table = users
select_field = quota
where_field = email
hosts = 192.168.1.102

yazdım. Ama bu tanımlamayı (virtual_mailbox_limit_maps tanımlamasını)
postconf komutunu yazdığımda göremiyorum.

Neyse kullanıcı bazında kota tanımlamasından vazgeçip, sunucu
genelinde bir kota tanımlaması yapayım dedim ve main.cf içinde:

virtual_mailbox_limit = 2048

yaptım denemek için. Ve lakin mail.log dosyasını okumaya başladığımda
message_size_limit değerinin virtual_mailbox_limit değerinden düşük
olması gerektiğini öğrendim. Eyvallah deyip o değeri de 1024 yaptım
(yine test için küçük rakamlar kullanıyorum). Postfix'imi yeniden
başlattım postconf ile verdiğim değerleri görmesine rağmen, hala gelen
her postayı, kotayı dikkate almadan gönderiyor kullanıcının posta
kutusuna. mail.log ise konu hakkında birşey söylemiyor, bir hata
görünmüyor.

NOT: vmail eklentisiyle maildir yapısını kullanıyorum, ayrıca sunucuda
courier-imap ve courier-pop çalışır durumda.

Sevgiler

--
delikanlı adam tahta kurşun kalem kullanır

Cafer 'cfb' Şimşek
http://cafer.org