Re: Debian'da Türkçe Yazmak: Bir iki küçük sorun

Merhaba,

Asagida önerdiginiz yöntemi uyguladim. Fakat degisen bir sey olmadi. Xemacs21-mule ve Scite eskisi gibi davranmaya devam ediyor. Xemacs21-mule'da diger fontlari da denedim. Xemeacs'da  ,"g,ü,i,ç,ö"  gibi türkçeye özel karakterleri diger  harflere göre orantisiz gösteriyor. Scite'da ise türkçeye özel bütün harfler silik çikiyor.  PC'de su an Debian 3.0/testing kurulu.

Sistemime türkçe destek için kullandigim iki kaynak var.Bunlar: 1)Türkçe NASIL(yazan: Nilgün Belma Bugüner, Deniz Akkus,Recai Oktas) 2). Debian Türkçe mini-nasil(yazan:Recai Oktas). Bu iki belge olmasa herhalde hala MS windows'da geziniyor olacaktim.

Merak ettigim bu iki belgelerin yeni Debian sürümlerine uygulanabilirligi;örnegin,debian 3.1/testing sürümü.

Su an Gnemo 2.10 X pencere yönetecisini kullaniyorum. Asagida bahsettigim sorunlari çözmek için Gnome'un  font  ve rendering   özellikleri ile oynadim. Mozila firefox'u garip davranmaya basladi. Açtigim mozilla sayfalarinin sonlarina dogru, enlemesine çizgiler olusmaya, yazilar birbirinin içine geçmeye; arama motorlarinda yazdigim yazilar da ise  silik alt çizgiler  ve harf kalintilari olusuyor. Konsol'da "m" harfleri iç içe geçmis gibi görünüyor.

Gnome'un normal font ve rendering ayarlari türkçe fontlar için ne olmalidir? Acaba birisi buraya Gnome'un öntanimli gelen font ve rendering ayarlarini buraya yazabilir mi? Bu ayarlar  ile oynamadan önce Mozilla firefox ve Konsol'da font sorunlari yoktu. Eski ayarlari bir yere yazmadigim için eski ayarlara da dönemiyorum.

Tesekkürler,
Özhan Fenerci

* Ozhan Fenerci [2005-11-26 22:54:10+0200]
> Debian 3.0 Sarge kurulumumu, fazlamesai.net'deki "Debian Mini Türkçe
> Nasil" belgesine göre türkçelestirdim.

O belge Debian 3.0 Woody icin gecerlidir.  Debian _3.1_ Sarge mi
kurdunuz, Woody mi, bunu tam anlayamadim.

> Xemacs ile bir küçük sorunum var. Bazi türkçe karakterler(ü,ç,g,i,ö,s)
> diger karakterlere göre büyük çikiyor.  Bu sorunu Emacs ile
> yasamiyorum. Scite metin editöründe ise bu yukaridaki karakterler
> silik çikiyor. Acaba bu sorunlar neden kaynaklaniyor?

_Eger_ Sarge (3.1) kurulu ise, basitce sunu yapin:

    # Root olarak.
    apt-get install language-env

    # DIKKAT! Asagidaki komutu root degil, normal kullanici olarak
    # calistirin; ontanimli cevaplari kabul edin ve X Window'u tekrar
    # baslatin (Ctrl-Alt-BackSpace tuslari).
    set-language-env -l tr

Yaptiginiz ayarlari ayrintisiyla bilmiyorum, bu yuzden yukarida verdigim
yontem basarisiz olabilir.  Sonuca gore baska seyler onerebiliriz.