İş yerine Linux Sunucu

Deneyimli kişilerden ricam olacak aşağıda anlatacağım işi gerçekleştirebilecek bilgim ve deneyimim yok, eğer yardımcı olabilecekler varsa, cevap yazarlarsa sevinirim.

İş yerimizde yaklaşık 10 adet makina var. Bu makinaların hepsinde Windows XP Home/Pro var. Şu anda Pro olan bir makina ana makina durumunda. Üzerinde Mikro Muhasebe programı yüklü ve MSSQL'in Service Manager isimli programı sayesinde çalışıyor. (SQL Server değil, bu sadece çalışabilmesi için bir eklenti program) Onun dışında MYSQL üzerinden çalışan bir de Teknik Servis programımız var. Tüm terminaller bu programları bir fiil kullanıyor.

Benim şimdi şöyle bir sorunum var. Bu sisteme herhangi bir Linux dağıtımı olan ana makina kurmak istiyorum. Bunu istememin EN ÖNEMLİ 2 NEDENİ;

1 - Kullanıcılara Dosya Paylaşımında Kısıtlama Vermek
2 - Kullanıcılara Internet Bağlantısında Kısıtlama Vermek (ADSL)

Bunları yapabilmem için Windows 2003 Server + Small Busines Server gibi bir paket almam lazım. Bu da 10 kullanıcı için yaklaşık 4000 $

Bende açık kaynak kodunu destekleyen ve elinden geldiğince linux destekçisi olmaya çalışan biriyim. Senelerdir çeşitli linux dağıtımlarını kurup birşeyler öğrenmeye çalışıyorum.

İş şimdi gerçekten ciddi bir aşamaya geldi. Microsoft yazılımlarına para vermek istemiyorum. O kadar parayı çok daha iyi şekilde değerlendirebilirim.

Şimdi sizlerden isteğin acaba herhangi bir Linux dağıtımı ile bunu yapabilir miyim? Özellikle yukarı söylediklerimi? Yaklaşık 1500-2000 $ a teknik özellikleri iyi bir sunucu makina alıcam. Bu makina kullanılmayacak, sadece tüm verilerin tutulduğu ve internet bağlantısının geldiği makina olacak. Eğer işletim sistemi üzerinden internet kısıtlamalarını verebilir ve dosya paylaşımında terminaller için hak tanımlayabilirsem çok mükemmel olacak..

Bu dediklerimi yapabilir miyim? Yada bu konuda destek verecek ve gerçekten Linux deneyimi olan bir şirket var mı? İstanbul-Anadolu Yakasındayım..

Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler..

Saygılar..

Bahadır ZEREN