Re: Ethernet DHCP

* Mehmet Türker [2005-11-09 11:15:42+0200]
> Laptopumda hem kablolu hem de kablosuz ağ mevcut. Genellikle kablosuzu
> kullanıyorum. İlk açılışta takılı olmadığı kablolu için (eth0)  dhcp
> denemelerini beklemek zorunda kalıyorum. Bağlantı yoksa bunu geçmenin bir
> yolu yok mu ?
> Yoksa her ikisini de auto dan çıkarıp hangisiyle bağlanıcaksam elle ifup mı
> yapmalıyım ?

Tonguc (asgari) cozumu belirtmis, ben de daha farkli bir sey (halen
kullandigim sistemi) onereyim.  'ifplugd'ye ek olarak iki paket adi:
'guessnet' ve 'ifmetric'.  Bunlardan guessnet, 'ifplugd' ve bir takim
paket kombinasyonlari ile birlikte "akilli" ag ilklendirmesi yapiyor.
Bu amacla kullanilan 'whereami' gibi baska bir yigin paket var.
Iclerinden en Debianvari[1] olani guessnet'tir, digerleri biraz daha
derme catma (ad-hoc) seylerdir[2].

Guessnet statik IP turu ayarlarda bas gosterecek DNS cozumlendirmesi
problemini 'resolvconf' paketine havale eder, onu geciyorum.  DHCP
yapilandirmasini varsayarsak iste ornek bir /etc/network/interfaces
dosyasi (bastaki aciklamalar bana ait):

    # This configuration needs ifmetric, guessnet, ifplugd, waproamd or
    # wpa_supplicant, and optionally (for static ifaces) resolvconf.

    auto lo eth0 eth1

    iface lo inet loopback

    mapping eth0
	    script /usr/sbin/guessnet-ifupdown
	    map default: auto-eth0

    mapping eth1
	    script /usr/sbin/guessnet-ifupdown
	    map default: auto-eth1

    iface disconnected inet static
	    address 193.168.2.20
	    netmask 255.255.255.0
	    test missing-cable

    iface auto-eth0 inet dhcp
	    up ifmetric eth0 1

    iface auto-eth1 inet dhcp
	    up ifmetric eth1 0

Aciklamada da belirtildigi gibi bu yapilandirmada ifplugd'ye yine
ihtiyacin var.  Su ana kadar kullandigim kablosuz aglarda WAP, WEP
ihtiyaci olmadi.  Boyle birsey gerekiyorsa wpa_supplicant'i kurman
uygun olabilir.

Ifmetric basitce arayuz metrigini ayarliyor, eth0: kablosuz, eth1:
kablolu.  Sizde durum farkli olabilir, eth0/eth1'i ona gore degistirin.
Mesela bir kablosuz agdasin (kablosuz eth arayuzu etkinlesecek) ve
ayrica ethernet'e bir kablo taktin.  Her ikisi birden etkin oldugunda
yonlendirmenin hangi arayuzden yapilacagini 'metrik' marifetiyle
belirtmelisin.  Yukarida gorulen ifmetric satirlari boyle bir durumda
kablolu arayuzu (bende eth1) tercih eden bir metrik ayari yapiyor[3].

Ozetle bu yapilandirma bulundugun yere gore herhangi bir ek duzenleme
yapmadan (ideal olarak boyle, pratikte sorunlar olabilir) hem kablolu
hem kablosuz arayuzleri otomatik olarak idare eder.

[1] Debianvariligin en onemli sarti bu tur sistemlerin Debian'a ozel
'ifupdown' alt yapisini kullanmasi (ifupdown 'important' sinifinda bir
pakettir).

[2] Sahsi gorusum, DBUS tabanli NetworkManager olgunlasincaya kadar
Linux'da bu 'akilli' ag yapilandirmalari derme catma olmaya mahkumdur.
Bu yuzden guessnet'in de her durum icin is gormeyecegini tekrar
hatirlatayim.

    http://www.gnome.org/projects/NetworkManager/

[3] Kablolu ve kablosuz arayuzler ayni anda etkin oldugunda
yapilabilecek baska ilginc numaralar da var, 'bridge' gibi.
Ilgilenenler icin bir paket: 'bridge-utils'.  Ayrintili bilgi paket
icinde.