RE: FreeMind kurulum hatasi

Title: RE: FreeMind kurulum hatasi

-----Original Message-----
From: Serdar Karacay [mailto:csharp221@gmail.com]
Sent: Sat 9/24/2005 2:03 PM
To: DEBIAN
Subject: FreeMind kurulum hatasi

>Merhaba Debian'cilar
>FreeMind kurulum için synapticten açtim ama FreeMind kurulum için hata
>çikti,

>freemind:
>Depends: j2re1.4 but it is not installable ya da
>java2-runtime fakat paket kurulamaz

Debian'da "resmi" ve "tavsiye edilen" Java runtime kurulumu
biraz dolayli bir is sanirim. Bir yerlerde bir belgesi olmali
belki bir bilen söyler.

Öte yandan bunun kisitli degiliz, Sun Microsystems'in sitesine gidiniz,
ya da Google'dan aratiniz download JRE, Java Runtime Environment, vs. diye
oradan GNU/Linux icin hazirlanmis JRE'yi bulun, download edin, acin
ve gerekeni yapin. Bir sorun olmamasi lazim, böylece istediginiz
bir dizinde "java" programi yani Java runtime sistemi mevcut olur.

FreeMind programini da cekin, ilgili betik dosyasina bakin, eger PATH
degiskeninizde az önce kurdugunuz JRE dizini yaziyorsa (tabii PATH degiskeni
nedir, nasil ekleme yapilir, vs. bunlari bilmeniz lazim, eger bilmiyorsaniz
lütfen biraz arastirin cok zor seyler degil) o zaman FreeMind'i
kullanabilmeniz lazim, yani FreeMind icin Debian paket yönetimi
ile kisitli degilsiniz kendiniz halledebilirsiniz elle.

>Bu hatayi nasil düzeltebilirim ve simdi debiani gdm den root kullanicisi ile
>açmadim,serdar kullanici ile açtim bu kullanicida apt.source liste ekleme
>veya çikarma yapamiyorum bu neden kaynaklaniyor...

Demek ki "serdar"in /etc/apt.source dosyasina yazma izni yok. Bu da normal.
Komut satirinda iken "su" komutu ile "root" kullanici olup gerekeni
yapabilir ya da biraz daha pratik ama ileri seviyeli cözüm olan "sudo"
komutunu kullanabilirsiniz, sudo nedir demeyin, Google'a sorun söyler.

Not: Mesaja lütfen "Reply All" diyerek cevap verin ki tüm listeye
dagilsin sadece bana gelmesin. Bu önemli.