Re: lan kurulumu

On Sat, 2005-09-17 at 20:44 +0300, Selim YASAR wrote:
> merhabalar
>
> evde iki bilgisyarim var : laptop(ubuntu) + desktop(debian). debian
> yüklü bilgisayarımda 10 Gb kadar cesitli dosyalar var ve ben bunlari
> ubuntu sistemime tasimak istiyorum.
>
> elimde bir capraz kablo, iki tane düz kablo ve bir de 8 lik hub var.

> sizlerden istegim ag kurulumunu mantik olarak anlatmanız, neler yapılır?
> windows dan farkı nedir?
Mantik olarak soruyorsaniz pek bir fark yok. Her iki makinanin ayni agda
oldugunu ve ip adreslerinin buna gore ayarlandigini (10.0.0.x ya da
192.168.0.x vs.) düşünürsek ihtiyaciniz olan tek şey fiziksel olarak iki
makinayi birbirine baglamak. Bunun icin de bir capraz kablo ya da iki
duz kablo bir hub/switch, ki bunlar sizde zaten mevcut.

> birde her iki makinada da samba kurulmalı mı?
Samba windows makinalar ile dosya/yazici paylasimi icin kullanilir. Yani
iki GNU/Linux makina arasinda paylasim icin "tercih edilmez". Dosya
paylasimi icin:
1- SSH (Bir makinada sunucu, birinde client yeterli)
2- NFS (GNU/Linux ve UNIX "ailesi"nin diger sistemleri icin dosya
paylasim sistemi, bir makinaya nfs-kernel-server kurmaniz gerekiyor.)
3- FTP (Makinalarinizdan birine FTP sunucu kurmaniz gerekiyor).
4- Web Server / Apache (Dosyalari alacaginiz makinaya kurmaniz
gerekiyor)

gibi alternatifler var.

Bu durumda en kolay cozum ssh (scp araciyla) olacaktir. Bu durumda
Debian sisteminize ssh sunucu kurmaniz yeter. Ubuntu'da ssh client
varsa:

scp -r debian_kullanici@debian_ip:/dosyalarin/bulundugu/dizin ./burasi

Kolay gelsin...