Re: Debian'da winplayer, internetten radyo/müzik/video izleme uzerine

Selamlar,
Geçenlerde ben de bu olay için baya bir uğraşmıştım. Hernekadar bu
uğraşı gerekli yada verimli bulmasam da, bizi bu duruma zorlayanlar
utansın diyerek bulduklarımı aktarıyorum.

Radyoların bir kısmı xmms ( www.xmms.org , resmi depoda debian paketi de
var) ile dinlenebiliyor. Bunun için xmms i yükledikten sonra, +dosya ("+
file) simgesine basılı tutunca çıkan +url simgesinden istediğin radyonun
adresini yazabiliyorsun. Yanlız burada dikkat etmek gereken buraya doğru
adresi yazmak. Genelde radyo sitelerinin adresleri ile yayın yaptıkları
adresler farklı oluyor.
<reklam>
mesela bir jazz radyosu: http://205.188.234.33:8004
mesela bir drum&bass radyosu (bunun farklı kaliteli adresleri de var):
http://205.188.234.4:8012
</reklam>
Yukardaki adresleri kablonet 128 kbit üzerinden, xmms ile dinleyebiliyorum.

Bir de radyo oxigen ( http://www.radiooxigen.com/ )gibi enteresanlık
yapmak isteyen radyolar var. Uzuun süren bir araştırmadan sonra bulduğum
yöntem şu oldu. Sitenin html kodundan radyonun yayınlandığı adresi
bulmak ( oxigen için mms://mediagate01.vargonen.net/Oxigen ), ve sonra
bunu mplayer programını kullanarak, aşağıdaki gibi bir satırla dinlemek:

mplayer -quiet mms://mediagate01.vargonen.net/Oxigen -cache 32

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu