RE: ssh: Kücük bir gece yarisi saldirisi... (görüsler, öneriler, vs.)

Title: RE: ssh: Kücük bir gece yarisi saldirisi... (görüsler, öneriler, vs.)

-----Original Message-----
From: Recai Oktas [mailto:roktas@omu.edu.tr]
Sent: Sat 9/10/2005 1:21 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: ssh: Kücük bir gece yarisi saldirisi... (görüsler, öneriler, vs.)

>Merhaba,

[...]

>Bu (otomatik olarak yurutulen) bir brute-force atak saniyorum, zayif
>parola ariyor.  Kullandigin parolayi tedbirli secmissen ciddi bir
>problem olacagini sanmiyorum.  Istersen debian-security arsivlerini bir
>incele.  Bu tur ataklar icin daha ayrintili bilgi bulabilirsin.

Tesekkürler, biraz daha bakinacagim etrafa. Bu arada fail2ban'a ek olarak
sunlarla karsilastim (öneriler dogrultusunda):

http://www.csc.liv.ac.uk/~greg/sshdfilter/

http://sodaphish.com/files/tattle

http://lcamtuf.coredump.cx/p0f.shtml

http://www.whitedust.net/article/27/Recent%20SSH%20Brute-Force%20Attacks/