Re: windows-debian 3.0

Merhaba..

06.09.2005 tarihinde Haldun Dursunoğlu <haldundursunoglu@gmail.com> yazmış:
[kes]
> Ama dikkatimi ceken , fakat kontrol edemedigim bir sey , debian la ses
> sorunum, ekran sorunum yok. Lakin usb ile mi yoksa lan üzerinden mi
> girdigimi acikcasi bilemiyorum.
>
> i  hangi baglantiyla girdigimi internete nasil bilebilirim debian da
[kes]

   ifconfig komutu ile o sırada hangi ağ arabirimlerinin çalıştığı
tespit edilip ip adresleri bir yere not alınır. daha sonra route -n
ile 10.0.0.bisi 0.0.0.0 yazan satıra bakılır ağ arabiriminin ip adresi
ile kontrol edilir. Daha kısa olan ise sadece route -n ile

Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
10.0.0.0        0.0.0.0         255.0.0.0       U     0      0        0 eth0
0.0.0.0         10.0.0.2        0.0.0.0         UG    0      0        0 eth0

çıktısını incelemek olacaktır.
Destination 0.0.0.0 olan yönlendirme tablosu bize nereye gideceği
belli olmayan (başka her hangi bir kurala takılmayan vs. ) paketleri
10.0.0.2 adresine  yönledirmesini bunu yaparkende eth0 ağ arabirimini
kullanmasını söyler.

Bu durumda benim bilgisayarım eth0 adresini kullanarak internete çıkar.

--
Saygılar && İyi Çalışmalar
Timu EREN ( a.k.a selam )