Re: wordpress.tar.gz dosyası açılmıyor

    Merhaba...

06.09.2005 tarihinde Serdar Karacay <csharp221@gmail.com> yazmış:
> Merhabalar,
>  Weblog için wordpress kurmaya karar werdim bu amaçla php4 we mysql kurdum
> sonra http://wordpress.org/latest.tar.gz dosyasını root
> dosyasına attım ama açılmıyor sonra
>  aptitude install unzip unrar dedim zaten kuruluymuş ama latest.tar.gz
> dosyasına sag tıklıyorum başka uygulama ile aç diyorum unzip ile unrar
> göremiyorum...
>
>  Komut girerek uygulama çalıştırdan unrar diyorum yine çalışmıyor hatta
> dosyayıda ekliyorum
>  bu dosyayı nasıl çalıştırabiliriz...
>
>  Teşekkürler...

    unrar ve unzip iki faklı konsol uygulamasıdır dolayısı ile alt+f2
yada benzeri yollar ile bu iki komutu beklediginiz sekilde
çalıştıramazsınız.

    Eğer görsel bir şeyler arıyorsanız kde için ark gnome için ise
file-roller uygulamasını apt-get ile kurduktan sonra tar.gz dosyasına
çift tıklayarak açabilirsiniz (aslında hali hazırda kurulu olması
gerekiyor eğer apt-get install kde yada gnome dedi iseniz)

   Ayrıca .gz dosyalarını gunzip, bz2 dosyalarını bunzip2, tar
dosyalarını ise tar uygulaması ile açabilirsiniz. .gz dosyalarını
unzip,unrar ile açamazsınız.

   tar uygulaması da oldukça başarılı bir uygulamadır ve .tar.gz/bz2
gibi dosyaları tek komutla açmanızı/oluşturmanızı sağlar ... .tar.gz
için tar -xzvf /burada/bu/dosya.tar.gz, bz2 dosyaları için ise tar
-zjvf /ahanda/bu/dosya.tar.bz2 demeniz halinde eğer sisteminizde
bunzip2/gunzip kurulu ise sorunsuzca komutu verdiğiniz dizin içersine
açacaktır.

   Daha fazla bilgi için man tar, man gunzip, man bunzip2, ayrıca
sss.debian.org.tr, sss.linux.org.tr ( tüm bu linklerdeki kaynaklar
türkçedir )

    Ve en güzeli man sayfalarını insanın kendi dilinde okuyabilmesi
sanırım, bunun içinde apt-get install man-pages-tr (her komutun türkçe
man sayfasına sahip olacağınız gibi bir düşünceye kapılmayın sakın ama
ilerde bir gün o da olur.)

--
Saygılar && İyi Çalışmalar
Timu EREN ( a.k.a selam )