Re: klawye we xkb hatasi

Selam,

/etc/X11/XF86Config-4 dosyasını bir metin düzenleyici ile açın ve
Section "InputDevice" başlıklı bölümü bulup bu bölümü aşağıdaki
gibi değiştirin:

Section "InputDevice"
        Identifier      "Generic Keyboard"
        Driver          "keyboard"
        Option          "CoreKeyboard"

        Option          "XkbRules"      "xfree86"
        Option          "XkbModel"      "pc104"
        Option 		"XkbLayout"  	"tr"
        Option 		"XkbOptions" 	"caps:shift"
EndSection

İlk 3 satırı değiştirmeden bırakırsanız iyi olur. Bu satırlardaki
değerler sizin dosyanızda farklı olabilir. Diğer 4 satır burada
yazdığı gibi olmalı (Q klavye kullanıyorsanız).

F klavye kullanıyorsanız
Option 		"XkbLayout"  "tr"
satırından sonra bir satır daha eklemelisiniz:
Option 		"XkbVariant"  "tr_f"

X'i yeniden başlattığınızda GNOME açılışında hangi klavye yapılandırmasını
kullanacağınızı soracak. xkb klavyesini kullanacağınızı belirtmelisiniz.
KDE kullanıyorsanız böyle bir soruyla karşılaşmazsınız.

Bu takdirde klavyeniz normal işlevlerini yapıyor olacaktır.
Bu bilgiler http://belgeler.org/howto/turkish-howto.html
adresinde mevcut ve bu adresi size özelden göndermiştim.
Ama okumayı sevmiyoruz anlaşılan.

Esen kalın,
Nilgün

Paz 04 Eyl 2005 15:06 sularında, Serdar Karacay şunları yazmıştı: