Re: bluetooth keyboard

Merhabalar,

update-rc.d komutunu listede daha öncede duydum ancak bir türlü
kullanamadım. Muhtemelen böyle bir yol kullanmak daha düzgün olacaktır.
Ancak daha az düzgün bir yol da kafi derseniz, şöyle bir yöntem olabilir:

Sistem açılışında /etc/rcS.d/ dizinindeki dosyaların hepsi alfabetik
sıra ile çalıştırılır. Bu işi yapan betik ise /etc/init.d/rcS dir.

/etc/rcS.d/ klasöründeki dosyalar SNNisim (NN -> iki haneli bir numara)
şeklinde isimlendirilir. Benim size az düzgün bir yol olarak tavsiyem
(ben de yaptım bunu gerektiğinde), /etc/rcS.d/ dizinine
"S99herhangibiryazi" gibi bir isimle bir dosya yaratmanız ve dosyanın
içine komutunuzu yazmanız (99 sayısını tavsiye ederim, çünkü /etc/rcS/
dizinindeki rakamlardan küçük rakamları kullanırsanız bluetooth
sisteminin hazır olmamış bir anda komutunuzu çalıştırmaya çalışmış
olabilirsiniz). Burada unutmamanız gereken bir nokta, kabuk betiği
(shell script) yazdığımız için dosyanın en başına aşağıdaki satırın
tamamını koymaktır.

#! /bin/sh

bu satır "sh" kabuğunu kullandığımızı belirtir. Bundan sonra komut
satırından verdiğimiz herhangi bir komutu yazabiliriz. Mesela sizin
komutunuz

hidd --connect 00:50...

bu komut açılışta diğer komutlar gibi çalışacaktır, işiniz de görülecektir.

Tam hatırmadığım bir nokta da şu, sanırım yarattığımız bu dosyanın
çalıştırılabilir durumda olması gerekiyor. Bunu yapmak için de

chmod a+x S99herhangibiryazi

komutunu kullanabiliriz.

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu