Re: "/etc/shadow"-Acil

Merhaba.

ikinci format DES formati..Normalde MD5 algoritmasindan farkli olarak ayar
degistirmeniz sonucu, sistemin DES veya Blowfish turunde sifreleme
yapmasini saglayabilirsiniz. Bence hicbir degisiklik olmaadn ilk girisi
yapilan kullanici icin MD5 kullanilmis ve siradaki kullanici icin DES
kullanilmis olmasi cok tuhaf; dolayisiyla arada degisklik yapilip sistem
sifreleme secenegi degistirilmis olabilir.. DES formatindan dahi olsa geri
donusum zordur, ama sifrelenmemis acik yazi olarak parolanin ilk hali
kolay tahmin edilebilir bir kelime oldugu varsayilirsa Crack veya
JohntheRipper gibi programlarla (ikincisi daha rahat derleniyor) acik
parolayi kirmaya calisip tekrar MD5 ile sifrelemeyi deneyebilirsiniz.
Sifrelenmis DES'ten ilk basa donmeden sifrelenmis MD5'e gecme olayi diye
birsey yok, zaten bu durumda ilk parola gecerliligini yitirmis olurdu..