Debian sorunlari

Arkadaslar benim 2-3 sorum olacak yeni debain kullanicisiyim sizler icin basit olabilir.

Sorularim bunlar...
1.Klavyeden bazi turkce katakterin çikitisini vermiyor (e-mail sembolü,küçük i,s,g gibi)

2.Ben debiani actigimda direk gdm acilmiyor ve apt-get install diyorum ve söyle bir çikti veriyor
debian:~# apt-get install gdm
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
gdm is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

3.Her acilista hata veren xkb hatasi ve uygulamardan klavye seçeneklerinden ayni hata veriyor.
XKB yapılandırılması etkinleştirilirken hata.
Muhtemelen dahili X sunucu sorunu.

X sunucu sürüm bilgisi:
The XFree86 Project, Inc
40300001
XFree 4.3.0 kullanıyosunuz.
Karmaşık XKB yapılandırması ile ilgili bilinen sorunlar var.
Daha basit bir yapılandırma deneyin ya da daha yeni bir XFree yazılım sürümü edinin.
Eğer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen bunları ekleyin:
- xpop -root | grep XKB çıktısı
- gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb çıktısı

Tesekkürler....