Re: Türkçe Karakter Problemi

Paz, 2005-07-31 tarihinde 01:06 +0300 saatinde, veli akcakaya yazdı:
> Merhabalar,
> Windows ile de ortak kullanabilmek için fat32 olan bir partitiondaki
> dosyalarım konqueror ile görüntülediğimde Türkçe karakterler düzgün
> görünmüyor. Farklı farklı dil kodlamalarını denedim ancak düzelmedi.
> Bu sorunu nasıl halledebilirim, ayrı paket kurmam gerekiyor mu? Ancak
> normal ext3 bölümünde Türkçe karakterler ile ilgili bir sorun yok.
> Örneğin kullanıcı kendi dizininde istediği karakterleri
> kullanabiliyor. Sorun mount  ile bağlanan bölümlerde.

ilk önce apt-get install manpages-tr komutu ile türkçe man sayfaları
sisteme kurulur.
( teşektürler belgeler.org. ekibi)  Daha sonra man mount yapılır
seçeneklerimize bakılır.

Sorunuzun cevabı olabilecek bir şeyler vardır orada elbet ama yinede
şöyle bir deneyin.

	mount /dev/hda1 /mnt/xp -t vfat -o codepage=857,iocharset=iso8859-9
Tabii önce umount etmeyi unutmayın .. Eğer bu probleminizi çözerse fstab
dosyasına
yine man fstab olarak türkçe bir şekilde neyin ne olduğunu iyice öğrenip
codepage ve iocharset seçeneklerini ekleyin.

	Saygılar && İyi Çalışmalar
	Timu EREN (a.k.a selam)